شادی

ساخت وبلاگ
باسمه تعالی برداشتهایی از زیارت جامعه تجلی صفات حق خداوند یکتاست و مثل و مانند ندارد.اما صفات حق تعالی در بهترین حالت در چهارده معصوم تجلی کرده است.لذا برای شناخت خداوند ، کافی است صفات خدا را در اهل بیت ببینیم.لذا گفته می شود که چهارده معصوم تجلی کامل حق تعالی هستند. انسان وقتی که می خواهد فردی را معرفی کند،صفات اخلاقی او را ذکر می کند.چهاده معصوم تجلی صفات خدای متعال هستند بطوریکه مردم عملا و حضورا آنها را مشاهده کنند.همانند نور خورشید که انسان از آن بهره می برد و لزومی ندارد که خورشید را ببیند.نور خورشید معرف وجود خورشید است. همانطوریکه ماهی بدون آب امکان ادامه حیات ندارد.لذا کسی که خدا در زندگی او نقش نداشته باشد، رو به فنا و هلاکت است.اگر چه ممکن است از نظر مادی مشکلی نداشته باشد. چهارده معصوم با اعمال خود ما را به سوی خداوند دعوت می کنند.بهترین دعوت در عمل است و نه در سخن.آنان قبل از اینکه حرفی بزنند ،ابتدا آنرا عمل می کنند.هر گز مردم را به کاری که خود نکرده اند،دعوت نمی کنند. شنیده اید که فردی با نخوردن خرما بهبود پیدا می کرد ولی معصوم بخاطر اینکه در آن روز خرما خورده بودند نهی نکردند. تجلی حق، در صفات خداست نه در ذات و ،نه جلوه هاست ملک می دمد ، روح رابر بشر باذن خدا، آدمی را بقاست دکتر علی رجالیairejali@                                             شادی...
ما را در سایت شادی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alirejalib بازدید : 145 تاريخ : شنبه 25 آذر 1396 ساعت: 9:22

باسمه تعالی برداشتهایی از زیارت جامعه حجت خدا چهارده معصوم به خاطر ریاضت های خود و دعا های اجداد خود از جمله حضرت ابراهیم مبنی بر داشتن فرزندان صالح و مطیع اوامر الهی به چنین درجاتی رسیدند. اینان حجت خدا و شفیع انسان در دنیا و آخرت هستند.با عنایت به اینکه بهشت و جهنم انسان با اعمال دنیوی فرد ساخته می شود.لذا چهارده معصوم حداکثر تلاش خود را در هدایت و راهنمایی مردم بکار می بردند.تا در عالم آخرت بهانه ای نباشد که در دنیا کسانی نبودند که ما را راهنمایی کنند. دنیا بدون حجت خدا نابود می گردد.در زمان حال حضرت مهدی حجت خدا روی زمین هستند.ایشان حاضر و ما غایب هستیم.در حقیقت ما به خاطر حجاب های گوناگون امکان دیدن ایشان را نداریم.اما حجت حق با توجه به نورانیت الهی خود امکان دیدن ما را دارد. من که می دانم جهان روزی گلستان می شود شادی و خوشحالی مردم دو چندان می شود پس چرا نومید از آینده و حال خودم مهدی موعود آید، همچو رضوان مى شود دکتر علی رجالی @alirejali                                             شادی...
ما را در سایت شادی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alirejalib بازدید : 130 تاريخ : شنبه 25 آذر 1396 ساعت: 9:22

باسمه تعالی برداشتهایی از زیارت جامعه تسلیم حق یکی از صفات چهارده معصوم تسلیم و مطیع بودن آنها در انجام اوامر الهی است.انسان ها همانند ظروف خالی می مانند.چنانچه ظرف وجودی خود را از معارف الهی پر کنند.آنگاه محبوب و با ارزش و عنایات الهی برای آنها سراریز می شود. خداوند قابل دیدن با چشم سر نیست ولی قابل شناخت از طریق چهارده معصوم می باشد.در حقیقت چهارده معصوم شاگردان مکتب الهی هستند که معلم آن مکتب خدای متعال است.لذا آنچه می گویند منشا الهی دارد. همانطوریکه خورشید مستقیما قابل دیدن نیست ولی قابل مشاهده در ظرفی که دارای آب زلال است می باشد.چهارده معصوم نیز وسیله ای برای انعکاس سخنان خدای متعال برای مردم هستند.همانند آینه ای زلال که نور الهی را به مردم بر می گردانند. آن خدایی که پرستیم کجاست  او بود ظاهر وپنهان از ماست اوبزرگ است و امید من و توست خلق را هادی و خود نا پیداست دکتر علی رجالی @alirejali                                               شادی...
ما را در سایت شادی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alirejalib بازدید : 156 تاريخ : شنبه 25 آذر 1396 ساعت: 9:22

باسمه تعالی برداشتی از بهشت و جهنم خداوند در قرآن کریم می فرمایند که یکی از دلایل خلق انسان بخاطر بهشت است .اینکه گفته می شود انسان با اعمال خود بهشت و جهنم را می سازد،منظور چیست؟ به نظر می رسد ما در دنیا و آخرت بهشت و جهنم های گوناگونی داریم. در دنیا اعمالی را آگاهانه یا ناخود آگاه انجام می دهیم که موجب آزار روحی و درونی انسان می گردد.لذا روح و روان ما آرامش ندارد .این جهنم واقعی دنیاست.متقابلا بعضی اعمال منجر به لذاید پایدار و آرامش روحی می گردد.این بهشت واقعی دنیوی است.لذا ملاک جهنم و بهشت دنیوی ما ، بر پایه آرامش ماست. همانطوریکه کسب درجات دنیوی یا رذالت های دنیوی بتدریج و با اعمال و کار انسان بدست می آید.بعلاوه افراد با توجه به جایگاه های مادی و معنوی طبقه بندی می گردند. در دنیای آخرت ،بهشت و جهنم نیز با عنایت به اعمال خود در دنیا در طبقات مختلف بهشت و جهنم قرار می گیرند.خوشا به حال کسانی که در طبقات بالای بهشت قرار می گیرند و همنشین انسان های کامل قرار می گیرند.بدا به حال کسانی که در طبقات پایین جهنم قرار می گیرند و همنشین یزید های زمان قرار می گیرند.اینکه بهشت و جهنم اخروی چگونه است بر ما مشخص نیست. برای مثال برای ورود به دانشگاه حدود دوازده سال با کسب علوم مقدماتی اجازه ورود به دانشگاه به فرد متقاضی داده می شود.سپس حدود دوازده سال کسب علوم پیشرفته طول شادی...
ما را در سایت شادی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alirejalib بازدید : 150 تاريخ : شنبه 25 آذر 1396 ساعت: 9:22

باسمه تعالی برداشتهایی از نهج البلاغه سخنان حضرت علی مجموعه ای از نامه ها و سخنان کوتاه و خطبه های حضرت علی توسط سید رضی در قرن چهارم تحت عنوان نهج البلاغه گلچین گردید.امام علی در زمان حیات پیمبر گرامی ادب می کرد و کمتر صحبت می کردند.بعد از پیمبر هم بیست و پنج سال نگذاشتند که ایشان حکومت کنند و تنها چهار سال و نه ماه ایشان فرصت پیدا کردند که حکومت اسلامی را بپا کنند و سخن خود را به صورت های گوناگون بیان کنند.در این مدت هم جنگ های داخلی گوناگونی رخ داد.لذا عملا فرصت تبلیغ و بیان چندانی پیدا نکردند. امید است به یاری خدای متعال بتوانیم تفسیر نهج البلاغه که توسط استاد محمد رضا رنجبر ارایه می گردد، خلاصه برداری و تقدیم عزیزان بنمایم. دانی که چرا علی به تا خیر انداخت از کشتن خصم، لحظه ای رو بر تافت او ضربه بجای حق زند بر کافر جز حکم خدا، به نفس خود،کی پرداخت دکتر علی رجالی alirejali@ شادی...
ما را در سایت شادی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alirejalib بازدید : 128 تاريخ : شنبه 25 آذر 1396 ساعت: 9:22

باسمه تعالی برداشتهایی از نهج البلاغه مجموعه ای از نامه ها و سخنان کوتاه و خطبه های حضرت علی توسط سید رضی در قرن چهارم تحت عنوان نهج البلاغه گلچین گردید.امام علی در زمان حیات پیمبر گرامی ادب می کرد و کمتر صحبت می کردند.بعد از پیمبر هم بیست و پنج سال نگذاشتند که ایشان حکومت کنند و تنها چهار سال و نه ماه ایشان فرصت پیدا کردند که حکومت اسلامی را بپا کنند و سخن خود را به صورت های گوناگون بیان کنند.در این مدت هم جنگ های داخلی گوناگونی رخ داد.لذا عملا فرصت تبلیغ و بیان چندانی پیدا نکردند. امید است به یاری خدای متعال بتوانیم تفسیر نهج البلاغه که توسط استاد محمد رضا رنجبر ارایه می گردد، خلاصه برداری و تقدیم عزیزان بنمایم. دانی که چرا علی به تا خیر انداخت از کشتن خصم، لحظه ای رو بر تافت او ضربه بجای حق زند بر کافر جز حکم خدا، به نفس خود،کی پرداخت دکتر علی رجالی شادی...
ما را در سایت شادی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alirejalib بازدید : 163 تاريخ : شنبه 25 آذر 1396 ساعت: 9:22

باسمه تعالی برداشتهایی از آیات قرآن خود خواهی و خدا خواهی پس از شکست مسلمانان در جنگ احد ،عده ای در آرامش و عده ای در ناراحتی بودند.آنها که در ناراحتی بودند می گفتند ،ما که برای خدا جنگ می کنیم ، چرا باید شکست بخوریم.اگر خدایی هست و ما به حق هستیم و خدا از حق دفاع می کند.لذا ما نباید هر گز از کفار شکست بخوریم. خداوند در سوره عمران به این موضوع می پردازد.هر کاری قواعد و اصول خود را دارد.اگر هر کس چه مسلمان و یا غیر مسلمان آنرا انجام دهد پیروز می گردد.جنگ هم از این قاعده مستثنا نیست. بعلاوه شکست های ظاهری برای انسان مومن باعث خالص شدن او می گردد.در سختی هاست که خالص از نا خالص تمیز داده می شود.برای مثال گندم برای آرد شدن دو مرحله را طی می کند.اول با غربال شدن گندم،آشغال ها از گندم جدا می شوند.در مر حله دوم با قرار گرفتن در آسیاب پوسته ظاهر هم جدا می شود و گندم خالص بدست می آید. ریشه خود خواهی ها در دوری از خداست و ریشه آرامش ها در خدا خواهی و کسب یقین است.ایمان مومن باعث آرامش می گردد و شکست یا پیروزی برایش مهم نیست .بلکه ادای تکلیف مهم است.آنها را آزمایش الهی می داند و سعی دارد با صبر و تحمل و تدبیر از این امتحان الهی سربلند خارج شود. خود آرایی وخود بینی خطا وخود فریبی است طلب غیر از خدا،واهی و بی جا و ذلیلی است تلاش آدمی ، حق جویی و کشف حقیقت خدا خواهی ،خدا جویی، شادی...
ما را در سایت شادی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alirejalib بازدید : 168 تاريخ : شنبه 25 آذر 1396 ساعت: 9:22

باسمه تعالی برداشتهایی از اشعار مولانا حجاب نورانی  رنگ های گوناگون وقتی قابل مشاهده و تمیز هستند ،که ما در روشنایی باشیم.رنگ ها حجابی هستند که توجه ما را از نور که عامل دیدن رنگ هاست محروم می سازد.در تاریکی است که ما متوجه می شویم که مشاهده رنگ ها بخاطر وجود نور بوده است. از انعکاس نور الهی عقل بر انسان امکان ایجاد افکار و خیالات گوناگون مقدور می گردد. این افکار گوناگون حجابی برای انسان می گردند بطوریکه انسان به منشا اصلی نور که خداست غافل می گردد.در صورتی که نور بیرونی از انعکاس نور خورشید است. همانطوریکه برای دیدن نور خورشید،نیاز به مسلح کردن چشم است .برای دیدن نور الهی نیز نیاز به چشم درون است که مجهز به تقوا و تزکیه نفس گردد. عالم اگر تنها به کسب علوم دنیوی بپردازد و از درون خود غافل باشد.آن علم یک حجاب نورانی برای او می گردد.غرور و هوای نفس او را از درون تهی و به زمین می زند.آنقدر که حجاب نورانی خطرناک است،حجاب ظلمانی و تاریکی مضر نیست. از نبی تا حضرت صاحب زمان جملگی باشند چون نور جنان  شد تجلی نور یزدان در امام نور قرآن و ولایت در جهان دکتر علی رجالی alirejali@ شادی...
ما را در سایت شادی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alirejalib بازدید : 127 تاريخ : شنبه 25 آذر 1396 ساعت: 9:22

باسمه تعالی برداشتهایی از اشعار مولانا تمایز چشم و دوربین اگر به دوربین عکاسی دقت کنید،قادر است در روشنایی عکس اشیا را به تصویر بکشاند.اما چشم به خاطر نور الهی که در پشت چشم است،علاوه بر ایجاد تصویری در ذهن ،این امکان را فراهم می کند که با دیدن شی تحلیلی از آن را داشته باشیم.در حقیقت نور نور دل عامل این تجزیه و تحلیل است. همانطوریکه نور دل باعث تخیلات و افکار انسان است.این نور از انعکاس نور خداست.که آنرا نور نور دل گوییم.نور نور چشم هم خداست. انسان عدم وجود نور را در تاریکی حس می کند.همانطوریکه تا غم نباشد ،انسان به وجود شادی پی نمی برد. ماهی تا زمانی که در آب است لذت آب و نقش آب در حیات خود را احساس نمی کند.نقش خداوند در زندگی آنقدر زیاد است که انسان معمولا در سختی ها او را یاد می کند. تجلی حق ،در جهان ، شد عیان تجلی ما ،عکس ما ،هر زمان من و عکس من، قابل ر ویت اند تجلی حق ظاهر و خود نهان دکتر علی رجالی                                         شادی...
ما را در سایت شادی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alirejalib بازدید : 146 تاريخ : شنبه 25 آذر 1396 ساعت: 9:22

باسمه تعالی برداشتهایی از زیارت جامعه صاحبان فراست چهارده‌ معصوم صاحبان فراست هستند.اینان با دیدن ظاهر افراد به باطن آنها پی می برند.لذا با رفتن به سوی آنها ،امکان تغییر در افراد وجود دارد. اینان به خاطر داشتن نور الهی ،امکان شناخت از نیات افراد را پیدا می کنند.همانند باغبانی که با دیدن بذر گل ها،قبل از کاشتن،می تواند تشخیص دهد که چه گلی تولید می شود.در صورتی که افراد معمولی قادر به تشخیص نیستند چهارده معصوم پناهگاه همه موجودات عالم از حیوان تا انسان هستند.هر کس به آنها پناه ببرد در امن و امان هستند.همچون اصحاب کهف که به غار رفتند.یا آهویی که به امام رضا پناه برد. آشنایی مرتبط سازد ، تو را با یار خود عشق آسان مى کند، همراهی پندار خود تا ندانی فکر و احساس عزیز جان خود کی میسر م شادی...
ما را در سایت شادی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alirejalib بازدید : 134 تاريخ : يکشنبه 12 آذر 1396 ساعت: 21:39

نگاهی به آسیب‌ها و تبعات دوستی‌های قبل از ازدواج  دکتر زهرا کیایی- روانشناس سال‌هاست که با آن آشناییم، به سال‌های نوجوانی خودمان یا نوجوانی فرزندانمان برمی‌گردد. نگرانی‌های ما از مسیر مدرسه و دوستان فرزندمان. شک و تردیدهایمان از رفتارهایی که به تازگی تغییر کرده و خود را با پرخاشگری، زودرنجی و میل به تنهایی و گریه کردن و شب نخوابی‌ها نشان می‌دهد! از زمانی هم که با اصرارهای مداومش او را صاحب گوشی همراه کرده‌ایم به سختی سر از صفحه آن بیرون می‌کشد  و در برابر تذکرات پیاپی ما بر پرهیز از شب بیداری و کار با گوشی بارها از زیر رو انداز یا گوشه درب اتاقش نور صفحه گوشی او را دیده‌ایم. مدت‌هاست که می‌دانیم بحث دوستی با جنس مخالف بحث رایج همکلاسی‌های او در دوران راهنمایی و دبیرستانش است اما این دانستن شادی...
ما را در سایت شادی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alirejalib بازدید : 170 تاريخ : يکشنبه 12 آذر 1396 ساعت: 21:39

باسمه تعالی برداشتهایی از اشعار مولانا رابطه انسان با خدا مولانا می گوید رابطه ما با خدا همانند کاسه خالی روی دریا است.اگر کاسه حرکتی روی آب دارد، بخاطر حرکت آب است.اگر چه آب را نمی بیند.تا زمانی که کاسه لبریز از آب نشود، روی آب در حرکت است.زمانی غرق در دریا می شود که لبریز از آب گردد. انسانها نیز تا وقتی که ظرف وجودیشان از معارف الهی از طریق چهارده معصوم لبریز معارف الهی نگردد،در این دنیا سرگردان و دنبال گم گشته خود ،یعنی خدا،هستند.حیات و حرکت انسان ها به اذن الهی است .تا زمانی که رو به دنیا داریم،امکان رو به خدا نداریم.باید آرام آرام نگاه و منش و اعمالمان رنگ و بوی خدایی پیدا کند.تا بتوانیم ذوب و حل در خدای متعال گردیم. ما همه موجیم و او دریا بود ما همه صفریم او یک ها بود آب دریا کی شادی...
ما را در سایت شادی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alirejalib بازدید : 175 تاريخ : يکشنبه 12 آذر 1396 ساعت: 21:39

باسمه تعالی برداشتهایی از زیارت جامعه اصحاب کهف کهف به معنای غار بزرگ است.غار ها در بیابان پناهگاه خوبی هستند که باعث حفظ موجودات می گردند.چهارده معصوم نقش پناهگاه برای انسان ها را دارند. با مراجعه به آنها شما را به آغوش می گیرند.آنها مردم را دسته بندی نمی کنند.برای آنها رنگ و جنس و قومیت افراد مهم نیست.همانند سقا خانه که ظرف شما را پر آب می کند ، بدون توجه به شخصیت شما. انسان شدن و آدم شدن ما در گرو پناه بردن به آنها مقدور می گردد.آنها از خود برای هدایت انسانها جانفشانی می کنند.همانند ابر می مانند،که برای سرسبزی و نیاز ما به باران،خود را فدای انسان ها می کنند. هر که دارد نظر آل عبا بسم الله این جهان رهگذری بهر رضا بسم الله حفظ دینی که محمد بودش پایه گذار هدف نهضت شاه شهدا بسم ال شادی...
ما را در سایت شادی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alirejalib بازدید : 152 تاريخ : يکشنبه 12 آذر 1396 ساعت: 21:39

باسمه تعالی برداشتهایی از زیارت جامعه وارث پیامبران اهل بیت و چهارده معصوم وارث معنوی تمام پیامبران هستند.از این رو حضرت علی می فرمایند، که من وارث همه پیامبران هستم و هر سوالی که از اسرار عالم دارید بپرسید. گویند شخصی نابینا به نام ابو بصیر خدمت امام باقر رسید.گفت شما وارث پیغمبر و پیغمبر وارث انیاست؟حضرت فرمودند آری.گفت حضرت عیسی نابینا را شفا می داد.آیا شما می توانید؟ حضرت فرمودند آری.گفت پس مرا بینا کنید.حضرت دستی روی چشمانش کشیدند و او بینا شد.حضرت به او گفتند می خواهی بینا باشی و یا با آن روحیات خود نابینا باشی .گفت می خواهم به همان حالت اول باشم.حضرت دستی به چشمانش کشیدند و به حالت اول برگشت. چهارده معصوم دارای علم غیب که در اختیار خداوند است را دارند و در صورت نیاز به آن ا شادی...
ما را در سایت شادی دنبال می کنید

برچسب : پیامبران, نویسنده : 9alirejalib بازدید : 150 تاريخ : يکشنبه 12 آذر 1396 ساعت: 21:39

باسمه تعالی برداشتهایی از زیارت جامعه بزرگترین آیت الهی حضرت علی می فرمایند،من آیت العظمی هستم.بعبارت دیگر بزرگترین نشانه خدا ،از نظر بعد معنوی که دارای بیشترین صفات الهی هستند. در حقیقت بهترین جانشین در دنیای مادی می باشند.هیچکس همانند ایشان نمی تواند عظمت و بزرگی خدا را توصیف کند. از ویژگی امیر المومنین آیت العظمی بودن ایشان است.البته در مقایسه با خدا، بسیار خود را کوچک می دانند.همانند یک ماهی در آب اقیانوس،تا حدی می تواند رشد کند. اینان الگوی کامل بشریت هستند.بخاطر اینکه دلبسته هیچکس،جز خدا نمی باشند. می گویند آیت الله بهجت ،سفارش کرده بودند که روی رساله و سنگ قبر خود فقط نام ایشان بدون هر گونه القابی حک شود.ایشان آیت العظمی را خاص امیر المومنین می دانستند.امام راحل نیز شادی...
ما را در سایت شادی دنبال می کنید

برچسب : بزرگترین, نویسنده : 9alirejalib بازدید : 154 تاريخ : يکشنبه 12 آذر 1396 ساعت: 21:39

فرق نفس الهی و قدسی با روح در چیست؟ فرق این دو با عقل چیست؟ نفس دارای درجات متعددی به تعداد درجات وجود یا ظهورات وجود است، بر این اساس، بر اساس تثلیث در وجود یا ظهور، نفس چهار درجه را مرتبه دارد: 1- نفس طبیعی 2- نفس مقدس 3- نفس قدسی 4- نفس الهی یا الوهی. 1- نفس طبیعی، همان نفس از حیث تعلق به طبیعت و بدن است که به تعداد اعضا و قوای بدن، قوه دارد مانند نفس انسان معمولی و متعارف که اکثریت انسان‌ها در عالم طبیعت این‌گونه‌ هستند؛ نفسی که از جهات متعدد کثرت داشته باشد و بر اساس همین کثرت هم فعل و انفعال داشته باشد و قوه‌ای که به آن‌ها اعتدال ببخشد یا وجود ندارد و یا اگر وجود دارد، توانیی عدالت‌گستری ندارد، در نتیجه هر یک از قوای نفس به لذایذ و کمالات طبیعی خود توجه دارد و به تنازع و تخاصم می‌انجام شادی...
ما را در سایت شادی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alirejalib بازدید : 163 تاريخ : يکشنبه 12 آذر 1396 ساعت: 21:39

باسمه تعالی برداشتهایی از اشعار مولانا عقل محض و عقل جزیی عقل دارای مراتبی است.انسان های معمولی عقل جزیی و انسان های کامل دارای عقل کل و خداوند دارای عقل محض است. رابطه ما با خداوند همانند موج است و دریا.موج بدون دریا تشکیل نمی گردد و حیات موج بخاطر وجود دریاست. بشر با این عقل جزیی می خواهد به حقیقت خدا پی ببرد.درصورتی که این وسیله او را دور می کند.تنها از طریق دل است که می توان به خدا نزدیک شد. باید از طریق عشق که خورشید دلهاست، و با توجه به ظرف وجودی و معرفتی خود از چشمه رحمت الهی کسب فیض کرد. اگر داری توعقل و علم و دانش اگر داری تو صبر و حلم و بینش چرا بی تاب و نا آرام و حیران توکل کن،تو اندر کار و کوشش دکتر علی رجالی @alirejali                                          شادی...
ما را در سایت شادی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alirejalib بازدید : 166 تاريخ : يکشنبه 12 آذر 1396 ساعت: 21:39

دانی که خدا ولی ما در دو سرا    

دانی که بود امید ما در همه جا

حق حاضر  و ناظر بود و ما قاصر

او حافظ ما ز لغزش و سعی و خطا

شادی...
ما را در سایت شادی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alirejalib بازدید : 181 تاريخ : دوشنبه 6 آذر 1396 ساعت: 6:49

باسمه تعالی برداشتهایی از قرآن نقش خدا در زندگی اعتقاد به خدا موجب آرامش انسان می گردد.کسی که ایمان به خدا ندارد، احساس امنیت نمی کند.همواره دلهره دارد و در دل او ترس وجود دارد. کسی که به خدا معتقد است، دارای چهار چوب اعتقادی است.لذا در زندگی در تصمیم گیری ها خدا را حاضر و ناظر بر احوال و اعمال خود می داند. به فرد با ایمان و با اعتقاد، مردم اعتماد دارند.لذا ترجیح می دهند گرد او جمع شوند و در تجارت و کارهای روزمره او را قبول دارند.در نتیجه موجب رونق کسب و اعتبار فرد می شود. فرد معتقد به خدا، تنها خدا را عامل موثر در زندگی خود می داند.اگر دیگران هم نقشی داشته باشند، بخاطر خواست خداست که آنرا تایید می کند. برای مثال، اگر چه پزشک و دارو و پول وسیله ای برای بهبود بیمار هستند.اما شادی...
ما را در سایت شادی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alirejalib بازدید : 174 تاريخ : دوشنبه 6 آذر 1396 ساعت: 6:49

.باسمه تعالی برداشتهایی از اشعار مولانا تفسیر به رای تفسیر به رأی به این معنا است که انسان آرا و نظریاتی را به عنوان پیش فرض های تردید ناپذیر مورد قبول قرار داده، سپس به قرآن کریم مراجعه نماید تا بر اساس مفهوم آیات الهی بر نظریات خود مهر تأیید بزند. ولی تفکر عبارت است از سیر درونی یا حرکت از مقدمات به نتیجه و از معلوم به مجهول، و اساس آن علم است. به بیان دیگر؛ تفکر نیرویی است که کارش استنباط و استنتاج براساس معلومات موجود است که به شناخت انسان منجر می شود. همچنین استنباط شخصی، یا تفسیر قرآن دانش خاصی است که دارای معیارها و فرمول های خاص خود است و کسی می تواند آیات قرآن را تفسیر کند و از آن استنباط داشته باشد که به آن آگاهی داشته باشد. برای تفسیر قرآن معیارها و قواعدی وجود دارد که شادی...
ما را در سایت شادی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alirejalib بازدید : 153 تاريخ : دوشنبه 6 آذر 1396 ساعت: 6:49